טרנספורמציה דיגיטלית: באילו טכנולוגיות להשקיע?

יועץ אמריקני מונה את 10 התחומים הטכמולוגיים עליהם תאגידים, חברות ועסקים צריכים לשים דגש בתהליך של טרנפורמציה דיגיטלית.

אריק קימברלינג, מנכ"ל של חברת ייעוץ אמריקנית המתמחה ביישום טרנפורמציה דיגיטלית בארגונים, משתמש ביו-טיוב כדי לקדם את החברה שהוא מוביל. בסרטוני הווידאו שלו הוא נותן עצות מקצועיות בנושאים טכנולוגיים. הנושאים שהוא עוסק בהם מורכבים בדרך כלל משלוש אותיות: ERP ,HCM ,CRM וכד'.

באוקטובר 2020 הוא פרסם סרטון בו הוא מונה את 10 הטכנולוגיות שארגונים צריכים להתמקד בהן בתהליך של טרנספורמציה דיגיטלית (מעבר לתפעול דיגיטלי ללא ניירת). הוא לא ממליץ על פתרונות ספציפיים, אלא מסמן את התחומים הטכנולוגיים להם יש לתת דגש.
מן הסתם 10 התחומים מקיפים כמעט את כל הפעילות העסקית והמקצועית של ארגונים.

ואלו הם 10 התחומים הטכנולוגיים עליהם יש לשים דגש בתהליך טרנספורמציה דיגיטלית:

  • ניהול פיננסי וחשבונאות וניהול פיננסי – F&A
  • ניהול ההון האנושי – HCM
  • ניהול קשרי לקוחות – CRM
  • שרשרת אספקה – SCM
  • מודיעין עסקי – BI
  • ניהול משאבים ארגוני – ERP
  • מעגל חיי מוצר – PSM
  • פיתוחם מותאם – CD
  • אפליקציות מובייל
  • שירות לקוחות

אריק קימברלינג מכוון את ההסברים שלו לארגוני הענק (התאגידים), אותם הוא רוצה כלקוחות, אבל המלצותיו תקפות לכל ארגון, קטן כגדול. הדגשים עשויים להיות שונים בין חברות לפי גודלן או לפי מאפיינים אחרים, אך הצורך לעבור טרנספורמציה דיגיטלית הוא משותף לכל העסקים בעולם, החל מעסקים של אדם אחד (פרילנסר) ועד תאגידי ענק גלובליים.
הצורך בהאצת התהליך גבר, כמובן, עם השינויים שהביא משבר הקורונה – כגון עבודה מרחוק – אשר מגדילים את התלות של עסקים ביכולות טכנולוגיות.

השוני הגדול בין חברות ענק לחברות בינוניות הוא האפשרות לאגד מספר פונקציות דיגיטליות בפתרון טכנולוגי אחד.
בחברות הגדולות זה פחות מעשי, אך בחברות קטנות יותר זה מתבקש, הן מטעמים תקציביים, הן מטעמים של משאבי טכנולוגיה (פיתוח וניהול), ובעיקר בשל הצורך בסביבת עבודה קומפקטית (פחות ממשקים מול העובד, פחות אינטגרציות מול ספקי ה-IT).

חברות העוסקות בפרויקטים המבוססים על מכירת שעות עבודה של מקצוענים – בתי תוכנה, חברות ייעוץ, רואי חשבון וכד' – יכולות לעשות את קפיצת הדרך במספר תחומים של הטרנספורמציה הדיגיטלית בבת אחת, באמצעות מערכת אדמירל לניהול עסקים מבוססי שעות ופרויקטים.

ארגז הכלים של אדמירל מספק פתרון שלם – מה-LEAD עד החשבונית. חלק מ-400 החברות שמחוברות למערכת אדמירל משתמשות בה גם כ-CRM; כלי החיוב והגבייה הופכים אותה לחלק, אם לא מרכז, הפעילות החשבונאית; מאגר העובדים הוא ודאי בסיס מצוין לניהול ההון האנושי.

בימים אלה מערכת אדמירל מקבלת מודול צ'אט, שמאפשר ניהול דיאלוג מיידי אונליין עם כל לקוח. בירורים, בקשות, דיונים יכולים להתנהל בזמן הפעילות, מתוך סביבת העבודה, מול הנתונים והמידע. במילים אחרות, אדמירל יכולה להיות בסיס לשירות לקוחות מתקדם.

צעד נוסף ביישום טרנספורמציה דיגיטלית.

שליחה ושיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מאמרים אחרונים

Call Now Button